Наукове

Нові експерименти російських вчених допоможуть знайти області мозку, що відповідають за математичні здібності

Вчені Психологічного інституту Російської академії освіти та Центру когнітивних нейронаук і нейротехнологій Бєлгородського державного національного дослідницького університету (НДУ «Бєлду») проводять експерименти з розробленої ними методики оцінки характеристик мозкової активності, впливають на математичні здібності.Експерименти за розробленою методикою оцінки характеристик мозкової активностиЭксперименты за розробленою методикою оцінки характеристик мозкової активностиВ основу дослідження покладено вивчення властивого людині так званого «несимволического почуття числа»: воно полегшує нам життя в повсякденних ситуаціях, наприклад, допомагає вибрати коротку чергу в магазині, взяти жменю цукерок побільше, розділити багато дрібних предметів на рівні частини «на око». Ця здатність приблизно оцінювати кількість об’єктів, не вдаючись до рахунку, притаманна від народження не тільки людині, а й тваринам.

У людини є ще і символічне почуття числа, пов’язане з використанням математичних символів, наприклад, цифр. Однак саме несимволическое почуття числа, на думку вчених, може визначати академічну успішність в математиці.За рахунок яких механізмів «працює» несимволическое почуття числа, з’ясовує в рамках гранту РФФД науковий колектив Психологічного інституту РАО і НДУ «Бєлду».

За словами керівника гранту, старшого наукового співробітника лабораторії вікової психогенетики Психологічного інституту РАН Марини Лобасковой, для виявлення цих систем нам потрібні такі методи реєстрації активності мозку, які допоможуть зафіксувати часові та просторові відмінності.Експериментальна парадигма заснована на сучасних методах реєстрації мозкової активності ― електроенцефалографії та fNIRS (спектроскопії в ближньому інфрачервоному діапазоні). Зараз дослідження проходить на базі Науково-проектного центру когнітивних нейронаук і нейротехнологій НДУ «Бєлду» у співпраці з Відкритою інжинірингової школою НДУ «Бєлду».

У школі є пов’язані з нейронауками програми для підлітків 11-16 років, вони і стали основними учасниками дослідження, яке проводиться в літній період. Восени отримані дані будуть проаналізовані і систематизовані.Дослідники сподіваються, що вивчення почуття числа з допомогою сучасних психофізіологічних методів допоможе внести ясність у питання про його механізми, а у подальшому ― і про роль почуття числа в освоєнні математики.
Отримані знання можна буде використовувати при організації засвоєння математичних знань на шкільних уроках. Виявлення взаємозв’язку нейрокогнитивных механізмів почуття числа з робочою пам’яттю, когнітивним контролем і математичними досягненнями підлітків сприяє також розвитку міждисциплінарних напрямків у когнітивній психофізіології і психології розвитку.

Related posts

Leave a Comment